Levering og service hos Rockashop.no
Leveringsinformasjon
Her er svar på de vanligste spørsmålene vi mottar fra våre kunder i Norge. Våre salgs- og leveringsbetingelser gjelder for levering av varer innenfor Norges grenser. Vær oppmerksom på at Rockashop.no leverer til fastlandet og brofaste øyer. Vi leverer dessverre ikke til Jan Mayen, Longyearbyen, Ny-Ålesund, Hopen, Sveagruva, Bjørnøya, Barentsburg, og Svalbard.
Om leveringen ikke kan gjennomføres
Skulle det hende at du ikke er tilgjengelig på leveringsadressen til avtalt tid, og det ikke er gjort avtaler om å etterlate varen, vil transportøren ta med seg varen tilbake. En ny leveringsdato vil da avtales med deg.
Når ankommer bestillingen?
Innen to dager etter at du har lagt inn bestillingen, vil du motta ytterligere informasjon om forventet leveringstidspunkt.
Leveringsmetode
Måten din bestilling blir levert på, varierer etter produkttype og ditt bosted. Flertallet av våre varer leveres av fraktselskapet ColliCare. For mindre pakker forbeholder vi oss retten til å benytte nærmeste fraktombud for levering.
Fraktkostnader
Fraktkostnadene varierer basert på leveringsadressens postnummer og er uavhengige av antall varer du bestiller. Fraktprisene er som følger: 345, 395, 745, 1745, eller 3995 kroner. Når du oppgir ditt postnummer i kassen, vil fraktprisen bli kalkulert og vist til deg. Leveransen omfatter levering til nærmeste trappeoppgang, port/grind, eller oppkjørsel. Merk at bæring og hjelp til bæring ikke er inkludert.
Leveringstid
Leveringstiden varierer avhengig av produktet. Estimert leveringstid er angitt ved hvert produkt i nettbutikken. Vi streber etter å minimere leveringstiden. Normalt skjer hjemmeleveringer på hverdager mellom kl. 08:00 og 16:00. Du vil bli kontaktet av fraktselskapet med et leveringsvindu på 8 timer, noen dager før den planlagte leveringen.
Levering kan ombookes opptil 4 dager etter mottatt SMS-varsling uten ekstra kostnad.
Oppbæring og montering
Dessverre tilbyr vi ikke montering eller bærehjelp. Møblene blir levert til ditt hjem av ColliCare, og det er kundens ansvar å bære inn varene og montere dem. Vårt kundesenter er alltid klar til å assistere deg med eventuelle spørsmål du måtte ha
Håndtering av gamle møbler eller emballasje
Rocka.no formidler kun salg av møbler og har dessverre ikke mulighet til å ta med gamle møbler eller emballasje.
Hva skjer hvis ingen er hjemme ved levering?
Er du ikke hjemme når transportøren ankommer, vil bestillingen bli returnert til vårt lager. Du vil deretter bli kontaktet av fraktselskapet for å avtale et nytt leveringstidspunkt.