Retur og reklamasjon for RockaSHOP.no
Hva gjør jeg hvis jeg angrer mitt kjøp?
Når du handler hos Rockashop.no, forstår tilbyr vi deg designmøbler som speiler din personlige stil uten å kompromisse med kvalitet. Derfor tilbyr vi deg muligheten til å angre kjøpet ditt innen 30 dager fra mottakelses datoen. For å benytte deg av angreretten, send oss en e-post på kundeservice@rocka.no og informer oss om at du ønsker å returnere varen.
Dersom du ombestemmer deg før du mottar varen, ber vi deg kontakte oss øyeblikkelig via e-post med ordrenummeret ditt, eller nekte mottakelse av varen ved levering. Vær oppmerksom på at du i så fall vil være ansvarlig for returfrakten.
30-dagers returperioden starter den dagen du mottar varen. Returfristen utvides til neste virkedag dersom den siste dagen faller på en helligdag.
Varen må returneres i original emballasje uten unødvendig forsinkelse, og senest 30 dager etter at du informerte oss om din beslutning. Det er viktig at du håndterer varen forsiktig for å vurdere dens type, egenskaper, og funksjonalitet. Eventuell forringelse av varens verdi kan føre til at du mister hele eller deler av kjøpesummen. Dette gjelder også hvis varen er brukt eller original emballasje mangler eller er skadet.
Returkostnadene må dekkes av deg selv.
Hvordan returnerer jeg en vare til RockaSHOP.no?
Rockashop.no kan organisere henting av varen i tilfeller av skade, feil levering, eller angre kjøp, forutsatt at varen er forsvarlig pakket i sin originalemballasje. Du er ansvarlig for varen inntil den er sikkerhetsmessig mottatt av oss. Det kan være lurt å dokumentere varens og emballasjens tilstand med bilder før returfor sendelsen.
Varen vil bli hentet på den leveringsadressen som ble angitt ved bestilling. I tilfelle av angrekjøp, vil du måtte dekke returfrakten. Rockashop.no tilbyr imidlertid assistanse for å gjøre returprosessen så smidig som mulig, hvor eventuelle fraktkostnader vil bli trukket fra det refunderte beløpet.
Tilbakebetaling
Etter mottak og inspeksjon av den returnerte varen, vil du motta en refusjon for kjøpesummen minus eventuelle fraktkostnader og verditap. Refusjonen gjennomføres til samme betalingsmiddel som ble brukt under kjøpet.
Reklamasjon
Ditt kjøp hos Rockashop.no er beskyttet av kjøpsloven, inkludert reglene om mangler. Dette betyr at du kan ha rett til reparasjon, ombytte, prisreduksjon, eller tilbakebetaling, avhengig av den spesifikke situasjonen, innen 24 måneder. Reklamasjonen må være berettiget, og mangelen ikke skyldes feil bruk eller annen skadelig behandling.
Vi oppfordrer deg til å kontakte oss innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget, fortrinnsvis innen to måneder. Ved berettiget reklamasjon vil Rockashop.no dekke rimelige fraktkostnader for returen. Hvis reklamasjonen ikke er berettiget, vil du måtte dekke alle transportkostnader. Sørg for at varen er forsvarlig emballert ved retur.
For ytterligere informasjon, vennligst kontakt kundeservice@rocka.no